Majitelia Karloffu z rodiny Semaňákovcov aj tak uvažujú, že dajú svojmu známemu likéru nový domov. Novú fabriku by chceli postaviť opäť pod Tatrami v blízkosti Spišskej Belej, stáť by ich mala päť až šesť miliónov eur.

Export novou víziou

Väčšie produkčné prevádzky plánujú Semaňákovci preto, lebo chcú výrazne rozšíriť výrobu liehovín a pôvodné priestory v bývalej pradiarni im na to nepostačujú. V staršej fabrike dnes produkujú zhruba milión fliaš alkoholu ročne. Mienia však poskočiť až na dvojnásobok.

Produkciu chcú pritom zvyšovať hlavne čoraz väčším exportom. Zatiaľ do zahraničia vyvážajú zhruba 300-tisíc fliaš. Nové exportné kontrakty pritom nemá ťahať iba Tatratea. Väčší exportný potenciál by podľa zakladateľa Karloffu Jána Semaňáka mohla mať aj ich nová Czechoslovakia vodka. Lebo vodky sú po celom svete najrozšírenejším alkoholom.

Názov niekdajšieho spoločného štátu využila firma pre vodku aj preto, lebo má dodnes v zahraničí cveng. Navyše Karloff dováža lieh na svoje liehoviny z českého Kojetína.

Od liehovín k vode

V novej fabrike sa chce navyše zakladateľ pustiť aj do výroby vôd. Jeho snom je prémiová voda s cenou na úrovni dovozového Evianu. Plánuje ju plniť iba do sklených fliaš a ponúkať kvalitnejším reštauráciám.

„Chceme prísť na trh s vodou, ktorá bude opäť spojená s Tatrami. Prečo nie, keď mám s dobrou vodou už bohaté skúsenosti. Dobrá voda je totiž jednou z hlavných ingrediencií dobrých liehovín,“ hovorí J. Semaňák.

Viac o budúcom smerovaní Karloffu, ale aj o jeho postupnom prechode na novú generáciu Semaňákovcov sa dočítate v aktuálnom vydaní týždenníka TREND 4/2017