Vznikli tesne po revolúcii, v roku 1991, kedy po tovare zo západu bažilo celé Československo. Prvú predajňu neotvorili v Bratislave, ako by sa očakávalo, ale paradoxne, na východe Slovenska v Michalovciach a v Brne na Morave. FAnn- parfumérie sú symbolom luxusu, kvalitnej zahraničnej a slovenskej kozmetiky ale aj noviniek, ktoré pre Slovenky a Slovákov priniesli na vyprázdnený a poddimenzovaný postsocialistický trh. V priebehu jedného otváracieho roka stúpol počet prevádzok na devätnásť. Za celým biznisom stoja manželia Kokolusovci z Moravy.

Vo vedení spoločnosti FAnn-parfumérie do samotného predaja Francúzom figuruje Anna Kokolusová a výkonný riaditeľ Radek Voňavka. A. Kokolusová hovorí, že keď pred 30. rokmi s malou dušičkou zakladali firmu a brázdili nepoznané vody luxusnej kozmetiky a parfumov, v krajine neexistovala reklama, obchod bol na slabej úrovni a marketing nikto neriešil. „Keby som mala začínať s rozbehom takejto spoločnosti opäť, nemenila by som,“ vyjadrila sa v spomienkach na obdobie spred 30. rokov. Vďaka nej spoznala názvy renomovaných značiek.

A mimochodom, obchod ešte nie je definitívne uzavretý,"
Peter Bartoš, vedúci predaja FAnn-parfumérie

R. Voňavka zase dodáva, že pred tridsiatimi rokmi bolo jednoduchšie pohybovať sa v obore parfumérie a kozmetiky. Dnes by už začínať nechcel ani zakladateľ FAnn parfumérie Jaroslav Kokolus. Konkurencia v princípe neexistovala a zákazník každú novinku prijímal s otvorenou náručou. Dopyt bol veľký. Lacnejší produkt rovnakej kvality nebol dostupný. Teraz je to úplne inak. Zákazník má vďaka online predaju veľké možnosti, rôzne alternatívy, a preto je práca marketérov a stratégov extrémne dôležitá. FAnn parfumérie ako prvá priniesla na český a slovenský trh vône značiek Hugo Boss a Ellen Betrix. Pod hlavičkou Glamour sú ich výhradným distribútorom v Česku, na Slovenku a v Maďarsku dodnes.

V bratislavskej mestskej časti Devín otvoril podnikateľ Patrik Tkáč nový koncept lokálnych potravín s vlastnou vinotékou s ponukou viac ako 1500 druhov vína s názvom Od Našich. Na snímke podnikateľ Patrik Tkáč.
Neprehliadnite

Patrik Tkáč: Potraviny sú skvelým miestom na testovanie robota

Prvú samoobslužnú predajňu otvorili v hlavnom meste, v obchodnom dome Dunaj. Tu sa mohol zákazník prejsť pomedzi regálmi a dostať sa do priameho kontaktu s produktami, odskúšať si parfumy na malých papierikoch a vziať si vzorku domov, čo bola doposiaľ úplná novinka.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa