- V rozhovore sa tiež dočítate:
- či sa chce HB Reavis pustiť aj do výstavby bytov,
- či považuje súčasný rast cien za bublinu,
- ako sa sám vyrovnával s pandémiou a home officemi,
- ako dopadli jeho emisie dlhopisov z roku 2020,
- čo spoločnosť podniká na trhoch mimo Bratislavy a Slovenska,
- ako HB Reavis definuje sám seba.
S prechodom na home office sa hovorilo aj o konci tradičných kancelárskych priestorov. Je to tak?
Nájomcovia pochopili, že office nekončí. Home office bude mať väčší podiel na našich pracovných životoch. Veľká časť zamestnancov sa však do officov vráti. Napríklad kreatívne organizácie sa vrátia určite.
Office je miestom, ktoré naši nájomcovia budú používať aj naďalej. Riešia spôsoby, ako sa vrátiť a tiež, ako ho budú používať. Nemáme nijakého klienta, ktorý by uvažoval, že úplne opustí office. Aj projekt Nové Apollo v Bratislave bude mať kolaboratívne, smart kancelárie pre kreatívne joby.
Tu máme prenajatých približne 30-tisíc metrov štvorcových pre jedného klienta zo segmentu IT. Máme teda aj veľké nájomné zmluvy, čo je dôkaz toho, že klienti idú aj do veľkých kontraktov.
Bratislavčanov najviac zaujímajú vaše plány na rezidenčný projekt. Budú v Bratislave byty pod značkou HB Reavis?
V Bratislave rozmýšľame o premene časti pozemkov v zóne Nové Nivy na rezidencie. Ak pôjdeme touto cestou, premeníme pozemky na produkty skôr, ako keby sme zostávali len pri kanceláriách. Všetci vidíme, že bratislavský rezidenčný trh je horúci. Čo sa týka povolení, je to ešte ďaleko.
IBM bude mať nové priestory v Novom Apolle v Bratislave
Berieme to s rešpektom, lebo sme doteraz v rezidenčnom segmente nepôsobili. Zónu Nové Nivy nechceme poňať iba čisto monofunkčne, ale chceme jej dodať nový prvok, ktorý vytvorí ešte spojitejší projekt. Rezidencia je prirodzený výsledok, ktorý vyplýva z tohto úmyslu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?