Makyta má dva výrobné závody. Okrem Púchova aj v Námestove. Vyrába prevažne saká, plášte, palety a šaty. Na domáci trh smeruje len asi 10 percent výroby. Zvyšok exportujú do Francúzska (vyše 70 percent), susedného Rakúska (9,2) a Poľska (6,9). Len 2 percentá celkovej produkcie idú do maloobchodu, ktorý pokrýva osem slovenských predajní. Rozširovať ich zatiaľ neplánujú.
Makyta s tradíciou v textilnej výrobe, ktorej začiatky siahajú do 40. rokov minulého storočia, si na domácom trhu udržiava stabilnú pozíciu. Tržby však každoročne klesajú. Vymizne tak pôvodná textilná výroba na Slovensku?
Komunikovať sa firme nechce
V porovnaní s minulým rokom sa tržby Makyty posunuli smerom nadol, zo 6,79 milióna eur na 5,80 milióna. Zisk narástol z necelých 3-tisíc eur na vyše 204-tisíc. To, či sú za týmito číslami investície do technológií a inovácií firmy, sa nám zistiť nepodarilo. Na približne desať položených otázok týkajúcich sa zverejnených hospodárskych výsledkov za minulý rok sa spoločnosť Makyta rozhodla neodpovedať. Keď sme sa pýtali na dôvod, odpovedali stroho: „Žiadny nie je. Pán riaditeľ sa rozhodol, že sa nevyjadrí,“ oznámila TRENDU v telefonickom rozhvore Erika Vidomanová, obchodná riaditeľka Makyty, ktorá je zároveň aj členkou predstavenstva akciovej spoločnosti Makyta, a. s.
Vo výročnej správe z roku 2019 sa spoločnosť vyjadrila aj k neblahému dopadu pandémie koronavírusu na odbytové krytie a prípadné zmeny v dodávateľských vzťahoch. Jedným z podnikateľských zámerov bolo aj zvyšovať tržby, to sa nepodarilo.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?