Pizza Hut sa ocitla na zozname medzinárodných retailových značiek, ktoré plánujú v tomto roku naštartovať expanziu na Slovensku. „Z oblasti food & beverage na trh nanovo vstúpia značky Burger King, Pizza Hut,“ hovorí pre TREND.sk Katarína Paule, vedúca retailového tímu poradenskej spoločnosti Cushman & Wakefield na Slovensku.
Pobočku Pizza Hut na Slovensku donedávna prevádzkovala spoločnosť Queensway Restaurants Slovakia, ktorej zostali v portfóliu ešte štyri reštaurácie fastfoodového reťazca KFC. Obe značky rozvíja na viacerých trhoch poľský prevádzkovateľ AmRest, pod ktorého na Slovensku patria kaviarne Starbucks a na jeseň štartuje tiež návrat Burger Kingu po siedmich rokoch.
Poliaci mlčia
AmRest má s americkým majiteľom Pizza Hut uzatvorenú franchisingovú dohodu. Práva na vlastnenie či subfranchisu značky platia pre Poľsko, Česko, Maďarsko, Bulharsko, Srbsko, Chorvátsko, Slovinsko a aj Slovensko.
TREND.sk sa spýtal AmRestu či pripravuje návrat značky Pizza Hut na Slovensko. Spoločnosť sa k téme nevyjadrila. Vlani napríklad Poliaci dotiahli najväčšiu svetovú sieť pizzerií (podľa počtu pobočiek) do susedného Česka, kde vstúpila po trinásťročnej pauze s konceptom Pizza Hut Express.
Konkurencia už prišla
Na Slovensku Pizza Hut pôvodne štartovala v roku 1997. Prvú prevádzku mala v centre Bratislavy, neskôr sa rozšírila tiež do Nitry, Košíc, Trnavy či Banskej Bystrice. Podľa facebookového profilu Retazce.sk Queensway Restaurants Slovakia prevádzkovala slovenskú Pizza Hut od roku 2005.
Domino's Pizza Zdroj: SITA / AP
Zatiaľ čo sieť Pizza Hut sa zo Slovenska vytratila, na trh vlani prišla konkurenčná americká sieť Domino´s Pizza. O jej expanziu sa stará lokálny franchisingový partner, bratislavská eseročka APIM Gastro. Doposiaľ otvorila dve prevádzky v Bratislave, ponúka tiež online objednávku pizze s donáškou či osobným prevzatím.