Tento rok sa slovenskí spotrebitelia môžu tešiť hneď na niekoľko nových značiek. Niektoré z nich budú mať svoj domov v novom projekte Eurovea 2, ktorý svoje brány otvorí v apríli. Rozšírenie komplexu Eurovea poskytne zákazníkom 320 obchodov, reštaurácií, kaviarní či barov. V súčasnosti má svojich nájomcov už viac ako 80 percent prevádzok.
Jednou z nich bude írsky odevný gigant Primark, ktorý otvorí svoju prevádzku na dvoch podlažiach. Spoločnosť bude mať k dispozícii 5 000 štvorcových metrov, čím bude vlajková predajňa väčšia oproti tej pražskej. Maloobchodná sieť bola založená v roku 1969 v Dubline. V súčasnosti pôsobí v 14 krajinách Európy a USA s viac ako 400 prevádzkami, pričom zamestnáva viac ako 70-tisíc ľudí. Spoločnosť očakáva, že do roku 2026 sa počet obchod vyšplhá na 530.
Zaujímavosťou je fakt, že produkty Primarku nie je možné kúpiť prostredníctvom e-shopu. Firma vynakladá minimálne prostriedky na marketing a reklamu a spolieha sa výhradne na predaj v predajniach. Odevný gigant patrí medzi lídrov v takzvanej „fast fashion“ oblasti a jeho produkty sú známe najmä vďaka nízkym cenám.
Firma je často kritizovaná za vytváranie obrovského množstva produktov s nízkou kvalitou a v minulosti bola obvinená, že pre ňu v tretích krajinách šijú oblečenie aj maloleté deti.
Nová športová konkurencia
Nový bude aj britský reťazec JD Sports, ktorý je zameraný na predaj športového značkového oblečenia a obuvi. Značku založili v roku 1981 John Wardle a David Makin. V roku 2005 kúpila 45-percentný podiel vo firme spoločnosť Pentland Group.
Spoločnosť je zaujímavá najmä množstvom akvizícií menších alebo podobne veľkých maloobchodných hráčov v rôznych častiach sveta. Celkovo vynaložila na akvizície stovky miliónov dolárov. Doteraz najväčšou bolo prevzatie amerického maloobchodného predajcu Finish Line v roku 2018 za 558 miliónov dolárov.
Dnes firma prevádzkuje viac ako 3 200 obchodov pod rôznymi značkami v Európe, Spojených štátoch, Ázii či v Austrálii. Odhaduje sa, že celkovo zamestnáva viac ako 37-tisíc ľudí. Na Slovenskom trhu bude JD Sports zastrešovať spoločnosť Marketing Investment Group Slovakia, ktorá stojí aj za konkurenčným poľským reťazcom Sizeer.
Ďalšou konkurenciou bude aj reťazec Sport Vision. Maloobchodný reťazec vstúpil na slovenský trh koncom minulého roka po tom, čo s ním majitelia českej siete A3 SPORT vstúpili do strategického partnerstva. Sport Vision je lídrom v predaji športového oblečenia v juhovýchodnej Európe so sídlom v Srbsku a okrem multibrandového modelu Sport Vision prevádzkuje aj Buzz Sneaker Station zameraný výhradne na obuv, Tike s limitovanými edíciami vybraných značiek či Run’n More špecializovaný na sortiment pre bežcov.
Poľská drogéria chce svoj podiel
Svoju prvú predajňu bude už čoskoro otvárať jeden z najrýchlejšie rastúcich nepotravinových diskontov v Európe Action. Obchod otvorí v obchodnom dome Danubia v bratislavskej Petržalke. Ďalšie prevádzky budú neskôr pribúdať aj v ďalších slovenských mestách.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?