P&G, ktorý vyrába celú škálu produktov, od plienok Pampers cez holiace strojčeky Gillette po produkty na nachladnutie a kašeľ Vicks, vo štvrtok uviedol, že akvizícia divízie spotrebiteľských zdravotníckych produktov Merck KGaA mu umožní rozšíriť portfólio o značky Femibion, Neurobion a Nasivin.

Kúpna cena naznačuje, že spoločnosť za Merck KGaA znížila svoje cenové požiadavky až o 4 miliardy eur po tom, ako odradila pôvodných záujemcov, ako boli Nestlé, Perrigo a Bain and Cinven.

Podľa analytika spoločnosti Morgan Stanley Vincenta Meuniera predaj divízie spotrebiteľských zdravotníckych produktov Merck KGaA (ktorú v roku 2016 zažaloval americký farmaceutický koncern Merck & Co kvôli značke Merck) umožní nemeckej spoločnosti sústrediť sa na svoju farmaceutickú divíziu.

P&G zároveň oznámil, že 1. júla ukončí pôsobenie v spoločnom podniku s firmou Teva Pharmaceutical Industries, v spoločnosti PGT Healthcare, pretože „stratégie P&G a Teva už nie sú zosúladené“.

Merck v súvislosti s dohodou vyhlásil, že odpredaj jeho divízie spotrebiteľských zdravotníckych produktov nezmení cieľ firmy, ktorým je udržiavať čistý predaj svojich zavedených liekov na predpis, ako je Erbitux proti rakovine a liek na roztrúsenú sklerózu Rebif, stabilný do roku 2022.

Očakáva sa, že transakcia medzi Merck KGaA a P&G bude dokončená v 4. štvrťroku 2018. Približne 3 300 zamestnancov divízie zdravotnej starostlivosti pre spotrebiteľov Merck KGaA, by sa mohlo po ukončení transakcie presunúť do spoločnosti P&G.