Digitalizácia sa stala súčasťou konkurenčného prostredia firiem na Slovensku. Hoci tie investujú do automatizácie procesov, mnohým stále chýba ďalší rozvoj, ktorý by im umožnil plne využiť potenciál digitálnych nástrojov.

Inými slovami, firmy na Slovensku chápu dôležitosť zjednodušenia procesov pomocou digitalizácie, robia však príliš málo na to, aby z nej buď vyťažili maximum, alebo si na ňu aspoň zarobili.

Hoci sú väčšie podniky ochotné investovať nemalé sumy do digitalizácie, zakúpia si napríklad softvér, často im chýba druhá etapa. Tá je napokon kľúčová pre získanie všetkých benefitov nových technológií vrátane presadenia sa v medzinárodnej konkurencii.

Nároky sa menia

Pred takmer dvomi rokmi a ešte predtým – uprostred pandémie – prebiehala digitálna transformácia v EÚ pomerne kostrbato. Slovenské firmy navyše váhali či sa do nej vôbec púšťať.

Obzvlášť v období neistého biznisu, vyšších nákladov a nižších tržieb. Aj preto najväčšími prekážkami na ceste firiem k digitalizácii boli práve majitelia firiem a manažéri vo vedení.

Podľa vtedajšieho prieskumu spoločnosti Omnicom, ktorá dlhodobo pomáha realizovať vo firmách digitálnu transformáciu, vyše 70 percent požiadaviek na digitalizáciu pochádzalo od zamestnancov a nie top manažmentu firiem.

„Stretávame sa s tým, že práve zamestnanci z prevádzky sami hľadajú spôsob, ako si zjednodušiť a zefektívniť prácu. Prichádzajú s návrhmi, ako zapojiť moderné technologické nástroje do každodenných pracovných činností. Vo všetkých firmách sú v súčasnosti nároky na zamestnancov vyššie než pred pár rokmi a ľudia jednoducho nestíhajú.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa