Čo sa týka miesta, kde závod postavia, okrem Turecka spomínal denník Daily Sabah aj Bulharsko. Tomu však zhoršila pozíciu situácia na tamojšom trhu.

Turecká vláda má byť pripravená poskytnúť sumu okolo 100 miliónov eur ako podporu na výstavbu. Celkové náklady na výstavbu závodu sa odhadujú na 1,3 až dve miliardy eur. 

Šéf automobilky rokoval v Turecku

Informáciu o umiestnení novej fabriky Volkswagenu v Turecku priniesol nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung s tým, že predsedu predstavenstva Volkswagenu Herberta Diessa videli počas minulého týždňa práve v Turecku.

Denník sa nazdáva, že tam rokoval o infraštruktúre na pozemku v Manise blízko prístavného mesta Izmir. Ešte pred tým mal hovoriť s najvyššími predstaviteľmi krajiny.

Očakáva sa, že všetko „odklepnú“ v polovici júla v centrále v nemeckom Wolfsburgu.

Škoda mala záujem stavať

Aj keď sa vedenie Škody stavalo k Turecku opatrne a hovorilo o neistej politickej situácii, podľa iDnes.cz to vyzerá tak, že ich prehra predsa len mrzí.

„Koncern je tým, kto rozhoduje o tom, kto a kde bude investovať, prevádzkovať a stavať. V mojom tele tlčú dve srdcia – jedno, ktoré jednoznačne vidí, že tím Škody je schopný viacznačkovú továreň postaviť a viesť. Na druhej strane sú všetky tieto veci veľmi náročné, najmä finančne. Urobili sme miliardovú investíciu v Indii, kde staviame novú fabriku,“ uviedol šéf Škody Bernhard Maier.

Aj napriek tomu sa v Turecku podľa všetkého budú niektoré modely Škoda vyrábať. Môže to byť nasledujúca generácia Karoqu alebo Superbu. V súčasnosti má podľa B. Maiera firma nepostačujúce kapacity a len za minulý rok mohla predať o 100-tisíc áut viac, ak by ich bola bývala dokázala vyrobiť.