Týždenne nová firma zvládne 104 spiatočných letov z troch európskych krajín na 15 letísk v Stredomorí a Kanárskych ostrovoch. Cestovať budú najmä individuálni dovolenkári, páry či rodiny, ktoré si ubytovanie a stravovanie riešia vo vlastnej réžii.
Lauda kupoval za vlastné
Šesťdesiatdeväťročný majster sveta Formule 1 sa rozhodol tvrdohlavo po tretí raz vstúpiť do vratkého biznisu v pravidelnej i charterovej leteckej doprave. Dve predchádzajúce spoločnosti (Lauda Air a Niki) musel najmä z finančných dôvodov predať silnejším hráčom (Austrian Airlines a Air Berlin) a tretiu spoločnosť zakladá na troskách insolventnej spoločnosti Niki, ktorá sa ocitla v konkurze.
Niki Lauda Zdroj: Ján Blažej
N. Lauda ju, ako opäť vyhlásil na tlačovej konferencii, kúpil za vlastné. Odmietol mediálne správy, že nebude mať dosť pilotov, lebo tí od Niki sa rozpŕchli za prácou do zahraničia. Pripustil iba, že dopĺňa počty stevardiek a stevardov.
V Rakúsku pôsobí Laudamotion Executive a prevádzkuje 12 malých luxusných prúdových lietadiel, ktoré si podľa potreby prenajímajú na individuálne lety mimoriadne solventní VIP cestujúci a veľké aerolínie. V roku 2014 vznikli ako Amira Air a od roku 2014 patria N. Laudovi.
Lietadlá neexistujúcich spoločností Air Berlin a Niki zatiaľ parkujú vo Viedni Zdroj: Ján Blažej
Čo ponúka slovenskému cestujúcemu?
Cestujúci, najmä z Bratislavy a okolia, si zvykli často lietať najmä z Viedne oboma predchádzajúcimi Laudovými aerolíniami na dovolenky i pracovné cesty. Pretože nová spoločnosť sa orientuje na dovolenkárov a väčšina z nich má už leto pri mori aj s dopravou vyriešené, slovenskú klientelu tento krok asi veľmi neosloví. Navyše vo viedenskej ponuke má iba osem známych stredomorských letovísk. Ceny leteniek i služby sú podobné ako u iných lowcostových spoločností, ktoré lietajú z Viedne k moru.
Predaj, ktorý sa začal v noci na piatok, uvádza triedu Economy Light, kam si môže cestujúci vziať iba šesťkilogramový kufrík. Za batožinu do podpalubia, výber miesta na palube, prednostný nástup, občerstvenie i ďalšie služby sa platí a letenku nemožno vrátiť.
V drahšej Economy Classic je povolená 20-kilogramová batožina v podpalubí zdarma a bezplatné sú aj niektoré služby. Do prémiovej triedy si možno vziať viac batožiny, sedadlo medzi dvoma cestujúcimi zostáva voľné a za jedlo i nápoje sa neplatí.
Letenky v najlacnejšej Economy Light sú, vrátane všetkých poplatkov, od 49,99 eura, je ich však zrejme dosť málo, lebo niekoľko hodín po začiatku predaja ceny presahovali už sto a niektoré aj 200 eur. Drahšie sú najmä lety vo víkendových dňoch.