Nike chce novou kampaňou so sloganom „Čo o tebe povedia“ povzbudiť všetky ženy moslimky k tomu, aby sa venovali športu a ak majú talent, aby išli za svojím snom stať sa profesionálnou atlétkou. Tak ako viaceré nové ambasádorky značky, ktoré by mali byť pre mladé moslimky vzorom.
Medzi inými sú to napríklad jordánska boxerka Arifa Bseisová, tuniská šermiarka Ines Boubakri alebo krasokorčuliarka Zahrá Lárí zo Spojených arabských emirátov, ktorá bude svoju krajinu reprezentovať aj na budúci rok na olympiáde v Pjongčangu.
Zdroj: Nike
Nike Pro Hijab je športová verzia tradičnej moslimskej šatky hidžáb. Vyrobená je však z ľahkej flexibilnej látky so zvýšenou priedušnosťou a predĺženou zadnou časťou, aby sa pri aktívnom pohybe nevyvliekala spod oblečenia. Do predaja príde na budúci rok v troch farbách. Samozrejme, nechýba klasické logo značky, ktoré pred 46 rokmi vytvorila Carolyn Davidson a dnes má hodnotu okolo 26 miliárd amerických dolárov.
Pred troma rokmi FIFA oficiálne zrušila zákaz používania pokrývok hlavy na futbalových zápasoch. Minulý rok sa na majstrovstvách sveta žien vo futbale do 17 rokov prvý raz na oficiálnom zápase FIFA hidžáby objavili. Naopak Medzinárodná basketbalová federácia FIBA ich stále zakazuje a je preto terčom kritiky.
Ako pripomína New York Times, atlétky z Blízkeho východu sú rastúca skupina a na letnej olympiáde v Londýne pred piatimi rokmi boli Brunej, Katar a Saudská Arábia posledné tri krajiny, ktoré do svojej výpravy zahrnuli aj ženy športovkyne. Egypt vtedy reprezentovalo 37 žien, najviac za športovú históriu krajiny od kedy sa začala hier zúčastňovať. S hidžábom sa objavila aj moslimská šermiarka Ibtihaj Muhammad, ktorá reprezentovala USA.
Tradičná pokrývka hlavy je stále považovaná za kontroverznú tému, pretože mnohí ju považujú za prejav utláčania žien, pre iných je to úplne dobrovoľný módny doplnok.
Bronz si z Ria odviezla Kimia Alizadeh z Iránu a Hedaya Malak z Egypta Zdroj: Mohammad Hassanzadeh