Vláda v apríli schválila desaťnásobné zvýšenie rozsahu povolenej reklamy v Rozhlase a televízii Slovenska (RTVS). Obrovské zvýšenie podielu reklamy v prospech verejnoprávneho vysielateľa zásadne znevýhodní súkromných televíznych vysielateľov, pričom poskytne verejnoprávnemu médiu neférovú výhodu, tvrdí Asociácia televíznych vysielateľov Slovenska (ATVS).

Čiastočne pozitívny vplyv

Komerčné televízie nastavujú svoju cenovú politiku v oblasti reklamy na základe trhových parametrov, teda najmä v závislosti od ponuky a dopytu na trhu. Veľkú úlohu v tejto stratégii zohráva aj kvalita a atraktivita vysielaného programu pre divákov, na ktorých reklama cieli.

„Navýšenie podielu reklamy vo verejnoprávnej televízii zrejme ovplyvní jej cenu, nemusí však automaticky znamenať aj záujem o takúto reklamu zo strany zadávateľov. RTVS má už dnes priemerne vyššiu cenu za zásah jedného percenta cieľovej skupiny ako komerčné televízie,“ vysvetľuje ATVS.

Generálny riaditeľ News and Media Holding Michal Teplica si myslí, že zvýšenie podielu reklamy pre verejnoprávnu inštitúciu bude mať len čiastočne pozitívny vplyv na jej príjmy. Reklamné výdavky sa podľa neho z viacerých dôvodov zo súkromných televízií do RTVS s istotou neprelejú.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa