O udržateľnosti a kvalite surovín do nealkoholických nápojov Kofola, ale aj o hodnotách spoločnosti a jej najväčších výzvach pre tento rok sa TREND rozprával s majiteľom a predsedom predstavenstva skupiny Kofola Jannisom Samarasom. Chcú naďalej hľadať nové riešenia a zdokonaľovať jednotlivé procesy výroby.
Tak ako mnoho ďalších firiem sa však aj tento rodinný podnik aktuálne musí pasovať s vysokou infláciou nákladov a zvládnuť turbulenciu cien tak, aby to čo najmenej pocítil spotrebiteľ a spoločnosť dokázala ustáť neisté časy.
Vybudovali ste silnú značku a stále ste vodcom stabilnej spoločnosti, ktorá na Slovensku dokázala dokonca predbehnúť veľké zahraničné značky kolových nápojov. Ktoré hodnoty uznávate a akým spôsobom dopĺňajú vašu značku?
Máme to v misii Kofoly, teda robiť veci, ktoré sú v živote dôležité: žiť zdravo, milovať a stále hľadať nové cesty. To sú naše firemné hodnoty, aj moje osobné hodnoty. Zachovať si sedliacky rozum, snažiť sa nájsť, čo je a čo nie je dôležité pre dobrý život. Žiť zdravo vo všetkých smeroch – od zdravej morálky, vzťahov až po zdravý spôsob konzumácie všetkého. Jedla, nápojov, voľného času, či internetového obsahu. A nad tým všetkým je láska k práci, ľuďom okolo seba, komunite, prírode. Byť vrelý a láskyplný, a zároveň hľadať nové cesty. Neuviaznuť v zabehnutých koľajach a hľadať nové riešenia na staré problémy, ale aj tam, kde problémy nie sú, ale mohlo by to byť lepšie.
Kofolu pijeme už viac ako 60 rokov. Keď ste značku a receptúru kúpili v roku 2002 ešte ako Santa Nápoje, od začiatku ste boli rodinnou firmou. Do akej miery je aj dnes Kofola rodinným podnikom?
V rámci našej veľkosti sme ešte stále maximálne rodinnou firmou. Sme verejná firma, obchodovaná na burze, takže si z toho vyplývajúce pravidlá ctíme , ale snažíme sa zachovávať medziľudské a rodinné vzťahy. Hlavní akcionári sú rodina a rodinné vzťahy sa snažíme prepisovať aj do každodenného života firmy.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?