Po vlne zlacňovania sa americká automobilka Tesla rozhodla zmeniť svoju cenovú stratégiu. Môže to byť aj reakcia na fakt, že investori nie sú dlhodobo spokojní s lacnejúcim produktom a cítia, že s klesajúcim dopytom po elektromobiloch to nie je ideálna stratégia.

Aj preto akcie automobilky v ostatnom polroku strácali zo svojej hodnoty a prepadli sa o bezmála štyridsať percent.

Zdá sa, že líder cenovej vojny Tesla svoj postup obracia opačným smerom a automobilka sa naopak rozhodla zdražiť vozidlá Modelu Y v niektorých európskych krajinách. Či to pomôže aj rastu akcií spoločností sa ukáže v najbližších mesiacoch.

Kozmetické zdražovanie

Zvýšenie cien elektrického SUV o zhruba dvetisíc eur nasleduje po zvýšení cien vozidiel v Spojených štátoch a udeje sa vo viacerých európskych krajinách, pričom v domácej Amerike to je nateraz len o zhruba tisícku pri populárnom Modeli Y.

Ten sa v štátoch predáva od necelých 44-tisíc dolárov. Verzie s dlhým dojazdom sú za 49-tisíc dolárov. Spoločnosť oznámila rast cien na sociálnej sieti X.

„Toto je základný problém výroby – továrne potrebujú nepretržitú produkciu kvôli efektívnosti, ale dopyt spotrebiteľov je sezónny,“ reagoval ešte vo februári generálny riaditeľ spoločnosti Tesla Elon Musk.

Vtedy zároveň oznámil, že ceny sa musia zvýšiť v blízkej budúcnosti. Či sa zdražovanie dotkne aj iných modelov nie je zrejmé. Ceny Modelu Y sa zvýšia vo viacerých krajinách Európy od 22. marca.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa