Čisté príjmy firme medziročne stúpli o 2,9 percenta na 6,97 miliardy amerických dolárov (5,6 miliardy eur), v súlade s očakávaním analytikov v prieskume agentúry Reuters. Americká daňová reforma jej následne vyniesla 59 miliónov amerických dolárov (asi 47 miliónov eur).
Najviac sa sladkostiam spoločnosti darilo v Európe, kde príjmy vzrástli o 5 percent a na celku sa podieľali 40 percentami. Naopak v Severnej Amerike poklesli o 0,6 percenta. Dôvodom prepadu je kybernetický útok, ktorý Mondelēz stál na celoročných príjmoch 100 miliónov amerických dolárov (80,5 milióna eur). Tie vlani vzrástli o 0,1 percenta na 25,89 miliardy amerických dolárov (20,84 miliardy eur), zatiaľ čo čistý zisk stúpol o 76,1 percenta na 2,92 miliardy amerických dolárov (2,35 miliardy eur).
Zdroj: SITA / AP
Mondelēz uskutočňuje plán znižovania nákladov, ktorého cieľom je zraziť do konca roka 2018 náklady o tri miliardy amerických dolárov (asi 2 miliardy eur).
Firma sa v roku 2012 oddelila od potravinárskej skupiny Kraft. Pôsobí v 165 krajinách sveta, vrátane Slovenska. Do jej portfólia patria svetové značky, predovšetkým čokoláda Milka, sušienky Oreo, BeBe Dobré ráno (belVita) a cukríky Halls, a ďalej tiež značky Brumík a TUC či na lokálnom trhu známe značky Fidorka, Figaro, Kolonáda, Miňonky a Zlaté. Na Slovensku má továreň v Bratislave.