Bumerang vyrobený z dreva a živice má Chanel predávať za 1 930 dolárov. Bumerang bude súčasťou športovej kolekcie, v ktorej okrem iného ponúka sadu troch tenisových loptičiek za 570 dolárov alebo športovú raketu za 2 220 dolárov, píše portál The Guardian.
Na sociálnych sieťach kvôli pre to módnu spoločnosť odsúdili desaťtisíce používateľov. Viacerým ľuďom sa nepozdáva, že takto nerozvážne a „lacno“ firma narába s tradičnou zbraňou pôvodných domorodých Austrálčanov, obohacuje sa na úkor kultúrneho dedičstva krajiny a považujú to za úplnú absurdnosť a spôsob, ako ponížiť celú ich kultúru.
Firma Chanel vo vyhlásení pre médiá uviedla, že rešpektuje všetky kultúry, a vyjadrila ľútosť nad tým, že sa výrobkom môže cítiť niekto urazený.
Výrobok taktiež vyvolal diskusie o tom, pre koho môže byť predražený značkový bumerang vôbec atraktívnou komoditou. Mnohí ho tak odsudzujú ako zbytočný a nepoužiteľný symbol luxusu.
Having so much fun with my new @Chanel boomerang pic.twitter.com/8w6jGPIuYU
— Jeffree Star (@JeffreeStar) 15. mája 2017
Trh s bumerangmi roky ovládajú ázijské krajiny, ktoré zaplavujú suvenírové obchody lacnými napodobeninami. Falzifikáty tak sťažujú biznis autentickým austrálskym výrobcom. V súčasnosti však ide o zložitý problém duševného vlastníctva, v rámci ktorého nie je jasne stanovené, kto môže a nemôže bumerangy vyrábať či predávať, naznačuje portál Mashable.