TREND sa nedávno zúčastnil podnikateľskej misie v indickom Naí Dillí, ktorú organizovalo Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR. Súčasťou misie bolo 20 slovenských podnikateľov pôsobiacich v rôznych segmentoch, vrátane filmového priemyslu. India totiž patrí medzi najväčších producentov filmov na svete.

Výhody pre všetky strany

Cieľom filmovej producentky Wandy Adamík Hrycovej bolo nadviazanie kontaktov s indickými producentami, pre ktorých je v posledných rokoch veľmi lákavé natáčanie filmov a seriálov v Európe. Jedným z hlavných dôvodov na "exotiku" vo filme je požiadavka v scenári.

„Okrem toho je to aj vizuálna príťažlivosť, pretože indické filmy majú piesne, ktoré sú súčasťou filmového príbehu, a v piesňach sa často, najmä v romantických filmoch, zobrazuje veľa vizuálne exotických miest,“ spresňuje pre TREND W. Adamík Hrycová.

Európa je pre Indov exotická a príťažlivá. Miesta z obľúbených filmov zároveň u nich vzbudzujú túžbu navštíviť ich. Príkladom je pieseň Gherua z bollywoodskeho filmu Dilwale. Táto pieseň sa natáčala na Islande a vizuálne efekty boli také fantastické, že počet indických turistov na Islande sa po uvedení piesne viac ako zdvojnásobil.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa