Prvé obojstranné dotykové displeje uviedol McDonald's v druhej polovici februára v nákupnom centre Bory Mall. Nasadil ich tiež do nákupného centra Central a samostatne stojacej reštaurácie na Prievozskej ulici.
Hlavnou prevádzkovou zmenou v reštauráciách novej generácie je rozdelenie objednávacieho pultu na dve zóny – prijímanie objednávok a výdaj jedál, dezertov a nápojov.
Aj po nasadení kioskov si zákazníci môžu objednávať pri pulte, počet štandardných pokladní sa však znížil na úkor priestoru na výdaj jedla. Digitálne menu boardy pribudnú tiež v časti McCafé.
Koniec čakaniu pri pulte
Nový koncept si vyžiadal tiež prestavbu a reorganizáciu práce v kuchyni. Cieľom je zabezpečiť maximálnu možnú čerstvosť. „Jedlo sa po novom začína pripravovať bezprostredne až po prijatí objednávky od zákazníka,“ približuje Tomasz Rogacz, generálny riaditeľ McDonald's pre Česko a Slovensko.
Digitálne technológie odbremenia časť personálu. Na druhej strane, v jedálenskej zóne pribúdajú pozície, ktoré sa starajú o zákazníkov osobnejšie. S objednávaním cez kiosky im pomôže takzvaný manažér starostlivosti o hosťa, čo je nová pozícia v portfóliu McDonald's.
McDonald's na Obchodnej ulici Zdroj: Maňo Štrauch
Ďalšou novou pozíciou napojenou na novú službu je donáška ku stolu. Zákazník tak už po objednávke jedla nemusí stáť a čakať na výdaj, obsluha mu ho donesie priamo na stôl. Už v súčasnosti tento servis využíva 70 percent zákazníkov, tvrdí spoločnosť.
V inovovaných reštauráciách majú zákazníci možnosť upraviť si zloženie vybraných produktov podľa vlastnej chuti tak, že si pridajú alebo odoberú niektoré suroviny. Ku každému prémiovému burgru je k dispozícii na variáciu šesť ingrediencií, napríklad slanina, syr, kyslé uhorky či jalapeños.
Konkurencia v pätách
McDonald's sa rozhýbal s kioskami na Slovensku až štyri roky po tom, ako s nimi začal v Česku. Nasledovať ho chce tiež konkurenčný Burger King, ktorý vlani na jeseň reštartoval podnikanie na slovenskom trhu prostredníctvom operátora AmRest.
Burger King Zdroj: Milan David
„Samoobslužné kiosky plánujeme zaviesť koncom tohto roka v prvej prevádzke a v roku 2020 chceme nimi vybaviť všetky. Platba bude možná kartou. Aktuálne sa toto riešenie vyvíja a adaptuje pre slovenský trh,“ cituje portál Zive.sk zástupcu Burger Kingu pre Slovensko a Česko Daniela Ryšku.
Burger King má zatiaľ dve prevádzky v Bratislave (nákupné centrá Bory Mall a Avion), do troch rokov chce otvoriť ďalších približne desať. Všetky majú byť vybavené samoobslužnými kioskami.
Reťazec má v pláne tiež objednávku jedla cez aplikáciu, ktoré si zákazník bude môcť vyzdvihnúť v reštaurácii. Službu by mohol spustiť na budúci rok.