Tržby firmy pritom od rekordného roku 2012 kontinuálne klesali a dno dosiahli v roku 2015, keď sa prepadli na 63 miliónov eur. Zdalo sa, že podobne ako množstvo iných výrobcov obuvi aj Ecco sa nakoniec z krajiny stiahne a presunie produkciu do lacnejších krajín. Súbežne s opätovne naštartovaným dopytom sa spoločnosť rozhodla zainvestovať do nových strojov a zefektívnenia výroby. Výsledok? V roku 2016 jej tržby znovu mierne stúpli.

Záchranná automatizácia

Minulý rok Ecco Slovakia rozbehlo veľký investičný projekt so zameraním na vývoj nových efektívnych technológií a automatizáciu produkcie. Približne štyri milióny eur firma investovala do vývoja najmodernejšej obuvníckej linky, v ktorej je nasadených deväť robotov a v pláne je jej rozšírenie o ďalších deväť.

Spolu s dodávateľmi pritom martinské Ecco vyvinulo nielen stroj na priame vstrekovanie podrážok, ktorý zvyšuje produkciu o päťdesiat percent v porovnaní so starou linkou, ale aj modern‎‎ý dopravníkový systém.

„Hlavným dôvodom investície je udržanie konkurencieschopnosti nášho závodu a teda udržanie výroby na Slovensku,“ približuje dôvody investície člen predstavenstva Ecco Slovakia Richard Cesar. Ako dodáva, v tejto prvej 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa