Rodinná firma so sídlom v Komárne sa venuje výrobe remeselnej čokolády len dva roky. No už oveľa skôr zistili, že túto záľubu dokážu premeniť na biznis. Profesijne sa venovali výstavbe interiérov, v súčasnosti vyrábajú a dizajnujú čokoládové bonbóny. Ferenc a Zsuzsanna Vargovci si povinnosti rozdelili. On zodpovedá za marketing a logistiku, ona za umeleckú časť a výrobu.
- V rozhovore sa dozviete aj to
- prečo čokoláda nemusí byť len hnedá
- aký veľmi dôležitý je fair trade
- čo obsahuje čokoláda, ktorá stojí menej ako euro
- prečo fungoval slovenský eshop lepšie ako kamenná predajňa v centre Budapešti
- ako bude rodinná firma pokračovať, keď deti sa čokoláde aktuálne nevenujú
Na otázku, či stále chodí do bežného supermarketu a kupuje si čokoládu, odpovedal F. Varga jednoznačným áno. „Konkurenciu poznať musím, stále ochutnávam aj komerčné značky. A stále mi tá čokoláda chutí, okrem tej, ktorá je najnižšej kvality,“ dodal. Čokoláda za euro päťdesiat patrí ešte stále na Slovensku k tým kvalitnejším. Netreba však od nej očakávať veľa. Je iná ako tá výberová.
Šéf Woltu: Na znížené provízie reštauráciám pristúpiť nemôžeme, zruinovalo by nás to
Slovensko vs. Maďarsko
Okrem kamennej prevádzky a výrobne v Komárne majú obchod aj v Budapešti. Medzi slovenským a maďarským zákazníkom vidí F. Varga výrazný rozdiel. „Slovák je o trochu menej citlivý na cenu čokolády, maďarský zákazník viac nad ňou premýšľa,“ vysvetľuje. Aj ceny produktov a služieb sa na Slovensku pohybujú vo vyšších číslach, než v Maďarsku.
Celé video
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?