Na svetovom trhu nie je nováčikom, no aj tak ju na Slovensku používa podľa prieskumu agentúry Go4insight približne iba 700-tisíc ľudí. Reč je o LinkedIn, sociálnej sieti, ktorú v celosvetovom meradle považujú za miesto pre budovanie obchodno-profesných vzťahov.

Pre ich efektívne tvorenie preto odborníčky na túto sociálnu sieť, Ivana Brutenič (IB) a Kristína Cichý Kováčiková (KCK), odporúčajú autentickosť. Zhodujú sa aj v tom, že dobám, v ktorých jeden človek spravoval 20 profilov odzvonilo.

Ako sa za posledné dve desaťročia zmenil LinkedIn?

IB: Kedysi išlo o databázu životopisov, ktorú využívali personalisti na hľadanie vhodných kandidátov. V súčasnosti ide o miesto plné príležitostí. Ľudia pochopili, že sa dá využívať aj na nadviazanie kontaktov v oblasti predaja a budovania zamestnaneckej značky.

KCK: Pamätám sa, že v minulosti sme museli klientom vysvetľovať, že ide o platformu, kde okrem hľadania zamestnancov môžu robiť biznis. Dnes firmám musíme vysvetľovať, aby prostredníctvom LinkedInu ukazovali, prečo sú dobrým zamestnávateľom. Vie im to uľahčiť proces náboru nových ľudí, ktorý dnes riešia.

Mali by sa firmy sústrediť viac na predaje alebo na budovanie zamestnaneckej značky?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa