Jednou z najväčších výziev v súčasnom hospodárstve a priemysle na Slovensku je vytvoriť v dodávateľských podnikoch a reťazci motivačné prostredie pre vznik inovácií.
Obzvlášť to platí pre automobilový priemysel, ktorý je lídrom technologickej zmeny, a to nielen kvôli prechodu na elektromobilitu.
Firmy, ktoré však zanedbali prípravu na inovácie, nemusia nikdy dobehnúť konkurenciu. Princípy takzvaného Priemyslu 4.0 so sebou síce nesú viaceré výzvy, dlhodobo by však mali prinášať viac benefitov. A napokon aj profit.
Líder zmeny
Hoci nositeľom zmien je predovšetkým automotive, dejú sa v takmer celom priemysle. Automatizácia si našla svoje miesto napríklad aj v oceliarskom segmente. Najvypuklejšia je však potreba prijať najmodernejšie technologické trendy práve vo výrobe vozidiel.
Samotné automobilky potrebujú, aby aj ich dodávatelia digitalizovali obchodné či výrobné procesy. „Potrebujeme, aby boli dodávatelia schopní sa napojiť na naše systémy. Na to, aby boli dodávky efektívne, nie je možné, aby dodávateľ fungoval napríklad len na papierových dokumentoch a manuálnych procesoch,“ konštatuje Tomáš Mičík z Volkswagenu Slovakia.
Dodáva, že pred niekoľkými rokmi si hovorili, že „digitalizácia je nástroj, ktorým zvyšujeme konkurencieschopnosť spoločností, ale v tejto dobe ju považujeme za nevyhnutnosť“.
V čase, keď autá sú viac softvérovými než mechanickými zariadeniami, je podľa neho prirodzené, že väčšie firmy, ktoré majú zdroje a sú lídrami v digitalizácii, by mali ťahať so sebou aj menšie spoločnosti.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?