Automobilka Volkswagen v súčasnosti čelí kríze. Skupina údajne plánuje zatvoriť tri závody v Nemecku, prepúšťať a plošne znížiť platy o desať percent. Problémy by mohli viesť aj k prehodnoteniu výdavkov na sponzoring. Volkswagen je totiž významným partnerom klubov a asociácií na národnej i medzinárodnej úrovni.
Prepojenie s Wolfsburgom
Finančná angažovanosť automobilky v športe podľa rôznych zdrojov presahuje 100 miliónov eur ročne. Známe je najmä prepojenie na nemecký futbalový klub VfL Wolfsburg, pričom v meste má automobilka aj svoje sídlo. Klub sa vyprofiloval z multišportového klubu pre pracovníkov Volkswagenu a jeho oficiálny vznik sa datuje do roku 1945. Dnes má aj ďalšie oddiely pre bedmintom, atletiku či hádzanú. VfL Wolfsburg sa v roku 2009 stal majstrom Nemecka a v roku 2015 vyhral nemecký pohár.
Klub hrajúci v nemeckej Bundeslige má pre koncern v rámci sponzorskej stratégie veľmi dôležitú úlohu, informuje Deutsche Welle. V roku 2001 Volkswagen úspešne požiadal o výnimku z pravidla 50 + 1, čím získal možnosť vlastniť v spoločnosti viac ako 50 percent plus jeden hlas.
Skupina získala 90 percent akcií a v roku 2007 sa stala jediným akcionárom. Tento vzťah je na nemecké pomery výnimočný, pretože v rámci pravidla musí väčšina nemeckých futbalových klubov zostať pod kontrolou fanúšikov. VfL dostalo výnimku práve vďaka historickej a zamestnaneckej väzbe s Volkswagenom.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?