Obľúbený stredoeurópsky výrobca nealko nápojov Kofola vlaňajším rokom potvrdil svoje stabilné miesto na trhu, ktoré si z roka na rok upevňuje. Aj napriek značným obmedzeniam na trhu vlani Kofole medziročne narástli tržby o 7,5 percenta. V Česku sa jej vďaka akvizícii Ondrášovky a Korunní podarilo meziročne zvýšiť podiel na trhu v segmente vôd zo 14 na 20 percent.

Rodinná firma v rukách majiteľa a predsedu predstavenstva Jannisa Samarasa sa naďalej rozrastá. Skupina v posledných rokoch kúpila slovinskú minerálku Radenska a vstúpila na chorvátsky trh, kde kúpila tri ďalšie značky – Voćko, Nara a Inka. Okrem toho sa rozšírila aj o chorvátsku spoločnosť Studenac.

Pred rokmi kúpila od firmy Titbit sieť Freshbarov a Šalatárií Ugo. K ďalším akvizíciám sa pridali tradičný výrobca bylinných čajov a zmesí Leros, vďaka ktorému Kofola znovu otvára výkupne bylín na Slovensku a slovenská minerálna voda Kláštorná Kalcia.

Navyše kúpila spoločnosť Espresso, výrobcu prémiovej kávy Café Reserva a distribútora srílanských čajov Dilmah. Medzi doposiaľ posledné akvizície Kofoly pribudli minerálne vody Karlovarská Korunní a Ondrášovka, ako aj značka remeselných ciderov F. H. Prager. Pandémia však so sebou priniesla viaceré úskalia, ktoré však spoločnosť v konečnom dôsledku nijako nezastavili v jej ďalšom rozvoji.

Viac konzumujeme doma

Vplyv pandémie výrazne zasiahol správanie spotrebiteľov, ktorí zmenili svoje návyky najmä kvôli zavedeným opatreniam. To malo priamy vplyv aj na ich spotrebu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa