Gastronomické prevádzky Phočkáreň a Tuk Tuk s vietnamským jedlom sú známe mnohým Bratislavčanom. Stojí za nimi slovenská podnikateľka vietnamského pôvodu Lucia Thao Huong Šimeková.

Svoj podnikateľský nápad dostala zhruba pred piatimi rokmi, keď získala možnosť otvoriť si gastronomickú prevádzku v obchodnom centre Bory Mall. „Predtým som pracovala v oblastí nehnuteľnosti, tak bolo pre mňa jednoduchšie vyrátať si riziko a urobiť si stratégiu, aby prevádzka bola úspešná,“ hovorí mladá podnikateľka, ktorá bola tento rok nominovaná aj na cenu TREND Podnikateľka roka 2022.

Podnikať začala s bratrancom. Quoc Thang Tran má na starosti kuchyňu a všetkých vietnamských zamestnancov. Ona sa stará o administratívu, financie, marketingovú stratégiu a vedenie manažérskeho tímu. Do biznisu pribrala aj svojho manžela, ktorý však do vedenia Phočkárne nezasahuje. Phočkáreň je pre ňu veľmi osobný až srdcový projekt, ktorého začiatky financovali len z vlastných zdrojov.

Skúša aj franchising

Ich prvý kontakt so zákazníkmi prebehol na hudobnom festivale Grape, kde si otvorili stánok s jedlom. Lucia mala vtedy len 25 rokov. Predávali vietnamskú polievku Pho a ďalšiu vietnamskú špecialitu Bun Bo Nam Bo, teda rezance s mäsom a bylinkami. „Práve to bol zlomový bod, za jeden víkend sme si vytvorili meno a odlíšili sme sa od ostatných vietnamských bistier.“ Po festivale Grape prišlo aj na kamennú prevádzku. Ľudia sa k nim naučili chodiť a už prvý rok ich fungovania 2018 im priniesol zisk.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa