Produkty spoločnosti Apple síce patria do vyššej cenovej kategórie, no aj napriek tomu sú medzi používateľmi veľmi obľúbené. Tradične najväčšiu základňu používateľov má značka v Spojených štátoch, a práve v domovskej krajine sa firme podarilo dosiahnuť viac ako 50-percentný podiel na trhu so smartfónmi, informuje Financial Times.
Novinka priláka ďalších
Reč však nie je o predajoch, ale o počte používateľov kalifornskej značky. Analytická spoločnosť Counterpoint Research informovala, že do výsledkov sú započítaní používatelia, ktorí používajú iPhony aj niekoľko rokov, ale aj tí, ktorí majú zariadenia z druhej ruky.
Vo všeobecnosti je totiž zaužívané, že zariadenia značky Apple používatelia vlastnia dlhší čas než tí so smartfónmi od iných značiek s operačným systémom Android. Môže za to najmä vyšší výkon zariadení a výrazne dlhšia softvérová podpora výrobcu. Spoločnosť Counterpoint Research tiež informuje, že Applu sa 50-percentnú hranicu podarilo prekonať vôbec prvýkrát.
Informácie o dobrých trhových číslach sa pre Apple azda nemohli objaviť v lepší čas. Firma totiž v týchto dňoch predstaví novú sériu iPhone 14, pričom spoločnosť od zákazníkov očakáva vysoký záujem. U výrobných partnerov už Apple stihol zvýšiť objednávky z 90 na 95 miliónov kusov. Podiel na trhu si tak Apple môže zvýšiť, nakoľko sa očakáva, že na zariadenia Apple by mohli prejsť ďalší používatelia, ktorí mali doteraz zariadenie s Androidom.
Ďalšia vlna zdražovania je realitou. Mobilní operátori reagujú na vysoké ceny energií
Nový iPhone 14 sa výraznejších zmien oproti predchodcovi nedočká. Najväčšími zmenami však prejde verzia s označením „Pro“, ktorá dostane nový procesor A16 Bionic a nový 48 Mpx snímač. Apple zároveň verí, že od kúpy nového zariadenia používateľov neodradia ani vyššie ceny. Tie by mali byť zhruba o 100 dolárov vyššie, ako tomu bolo pri predstavení iPhonov 13.
Apple ťaží aj z prémiovej rady
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?