Globálne technologické firmy začínajú cítiť v automotive príležitosť. Po čínskej značke Xiaomi sa o svoje miesto na trhu hlási aj spoločnosť Huawei. Jej prémiový elektromobil, pre ktorý si vytvorila aj novú firmu, získava priazeň klientov.

Na sedan S7 značky Luxeed od jej dcérskej spoločnosti Chery získal technologický gigant už 20-tisíc objednávok. Pre trh môže ísť o dôležitý signál, hoci konkurenčný Apple svoj boj radšej vzdal.

Všetci mieria na Teslu

Spoločnosť Huawei sa v roku 2021 vrhla do pretekov o získanie podielu na trhu s elektrickými autami. Aktuálne už schádza z výrobnej linky podstatná časť modelov S7 a Huawei sa pripravuje na ich dodanie zákazníkom, uviedol na sociálnej sieti Weibo Richard Yu, výkonný riaditeľ a predseda divízie inteligentných automobilových riešení spoločnosti Huawei.

Automobilka si pre biznis v elektromobilite vytvorila dokonca samostatnú dcérsku firmu pre inteligentné vozidlá. To je ďalší krok vpred v plánoch čínskeho technologického giganta presadiť sa vo svete automobilov.

Elektrický sedan Luxeed S7 začali dodávať ihneď po tom, ako sa vyriešili problémy s nedostatkom polovodičov, ktoré zdržali jeho výrobu. Problémy s dodávkami elektromobilu by mali byť úplne vyriešené ešte tento mesiac, konštatuje Huawei, pričom cenu novinky firma stanovila zhruba na 249-tisíc jüanov, teda viac ako 30-tisíc eur.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa