O AeroMobile nebolo inak posledné dva roky takmer vôbec počuť. Odkedy firma získala súkromný kapitál od venture fondu LRJ Capital a následne aj kritizovaný štátny stimul na výskum a vývoj, prerušovali ticho len správy o nových renomovaných členoch tímu najmä zo zahraničia.
Konkurencia pribúda
AeroMobil sa personálne rozrástol na 65 ľudí. Firma pritom deklarovala, že v tomto roku uvedie na trh nový prototyp, ktorý už bude mať blízko k finálnemu produktu. Ten by mal spĺňať aj prísnu leteckú a automobilovú reguláciu a bude ho tak možné uviesť na trh bez potreby zmeny legislatívy. Koncom roka chce už AeroMobil prijímať prvé predobjednávky.
Musí sa ponáhľať, keďže konkurencia sa v segmente lietajúcej osobnej dopravy zostrila. Aktuálne je na celom svete približne pätnásť projektov podobných AeroMobilu, ktoré sú v rôznych fázach vývoja.
So svojím konceptom prišiel letecký gigant Airbus. Holandská firma PAL-V v polovici februára ohlásila ako prvá na svete začiatok komerčného predaja svojho lietajúceho auta Liberty. Čínsky výrobca dronov eHang vykonal v Dubaji skúšobný let a záujem o lietajúce autá prejavil aj technologický gigant Uber.
Start-up mentalita škodí
V tejto situácii, keď bolo potrebné vývoj kvôli konkurencii urýchliť, sa však objavili správy o problémoch. Okrem rozdielnych názorov na ďalšie smerovanie projektu medzi jej dvoma zakladateľmi firmu zrejme brzdili aj nezhody s investorom LRJ Capital. Ten mal z AeroMobilu vycúvať.
Mohlo by sa zdať, že príchod nového investora v podobe slovensko-nemeckého inovatívneho podnikateľa Patricka Hessela z c2i je krok späť. Nie je to „smart“ investor s kontaktmi na medzinárodné venture fondy a start-upy.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?