Podnikateľ Ladislav Pečenka je majiteľom prevádkzy Dobrá bašta v bratislavskom a piešťanskom Auparku. Koronu prežil, s odretými ušami, ale predsa. Ujmy sa týkajú najmä zamestnancov, nedokáže si nájsť personál, ktorý by mu pomohol. Hovorí, že tento problém vníma už dlho a majú ho takmer všetci gastropodnikatelia. „Našli prácu v iných segmentoch. V súčasnosti pracujú úplne mimo gastra. Určite vnímajú aj to, že tento segment je problematický a d bude aj v budúcnosti. Veď sa hovorí o ďalšej vlne pandémie. Jeseň je opäť neistá. Kto sa dnes zamestná v gastre s vidinou, že o dva mesiace znovu príde o prácu?“ pýta sa.
- V rozhovore sa dozviete:
Ako vyzeralo správanie Bratislavčanov po otvorení interiérov reštaurácií
Prečo to bude v Piešťanoch iné
Prečo už nad odchodom z Auparku nerozmýšľa
Prečo je personál v gastro sektore stále nedostatkový
Aké dlžoby mu koronarok priniesol
Stretávame sa po polroku, týždeň po tom, ako sa v bratislavských okresoch otvorili interiéry reštaurácií. Hovoríte si aj vy, že konečne?
Asi áno.
Tržby narástli?
Oproti pôvodným, a teraz myslím tie z čias lockdownu, keď sme mali pokles o 90 percent, jednoznačne stúpli. Trošku, no citeľne. Ľudia začínajú prichádzať. Pomaly idú tržby hore, ale ani zďaleka zatiaľ nedosahujú 50 percent.
Dobrú baštu prevádzkujete aj v Piešťanoch.
Áno. Tiež v Auparku. Piešťany sú stále v 3. stupni ostražitosti, to znamená, že interiéry sú zatvorené. Od pondelka ale otvárame. Malo by sa to zlepšiť aj tam.
Gastro: Ak by som si mal vyberať lokalitu dnes, v nákupnom centre už nikdy podnikať nezačnem
Budú rozdiely v návštevnosti?
V Bratislave som dlhodobo vnímal, že ľudia sú nedočkaví a neboja sa. Okamžite sa vyrojili do obchodov, do nákupných centier. Ten prvý týždeň bol obrovský boom, potom trochu utíchol, ale tu v gastre je to silné. To je fajn. Piešťany sú špecifickejšie. Je to kúpeľné mesto, kúpeľní hostia tam tento rok neprídu a ani podujatia, ktoré mesto živili, sa nekonajú. Tam to bude ťažšie aj s návštevnosťou nákupného centra. Už teraz to pozorujem.
Ako to vyzeralo, keď sa otvorili kamenné prevádzky v nákupných centrách a ľudia mohli nakupovať? Stúpol záujem o jedlo v gastroblokoch?
Vôbec nie. Stále bolo zákazníkov veľmi málo. Ľudia síce šli nakupovať do obchodov s oblečením a obuvou, no keď sa chceli najesť, nemali si kde sadnúť. Na ponuku zabaliť jedlo do plastového obedového termoboxu nereagovali pozitívne, neoslovilo ich to. Ak si ho aj vzali, jedli v autách, v garáži, nedôstojne. Nebolo ešte tak teplo, aby si človek sadol vonku na lavičku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?