Francúzi majú plán. Chcú zo súčasnej náročnej situácie vykorčuľovať s gráciou a využiť pri tom to najlepšie, čo ich história ponúka. Aj tak by sa dali vnímať úvahy o údajnom spájaní automobilových skupín Stellantis a Renault. Cieľom je vyrovnať sa čínskej a nemeckej konkurencii.

Hoci Stellantis okamžite kontroval, že automobilka nemá žiadne plány na podobnú fúziu s konkurentom, podobný krok by nemusel byť najhorším rozhodnutím.

Akciám sa idea páči

S ideou ako prvý prišiel taliansky denník Il Messaggero podľa ktorého francúzska vláda, ktorá je najväčším akcionárom Renaultu a má podiel aj v Stellantise, skúma plán zlúčenia medzi oboma skupinami. Chce tak posilniť svoju pozíciu v sektore a vyrovnať sa najväčším trhom, uviedol denník.

Z minulosti je zrejmé, že podobné fúzie mali najmä ekonomický význam, doba sa však výrazne zmenila. Súčasný automobilový trh totiž, naopak, charakterizuje snaha o väčšiu flexibilitu a takpovediac zhadzovanie nadbytočnej váhy.

Viaceré spoločnosti už pristúpili na túto filozofiu, keď sa zbavujú rôznych startupov a dcérskych značiek, do ktorých v minulých rokoch investovali a dnes im zaťažujú účtovné knihy.

Na druhej strane, investori by podobný krok zrejme ocenili, keďže akcie Renaultu sa na začiatku týždňa zhodnotili o viac ako štyri percentá, pričom zareagovali na špekulácie médií o potenciálnom zlúčení. Po studenej sprche od Stellantisu však klesli asi o percento.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa