Známy predajca tenisiek a streetwear oblečenia zakladateľa Petra Hajdučeka ohlásil významný krok v histórii firmy. Koncom júna podpísal akvizičnú dokumentáciu a následne prišlo aj k vysporiadaniu transakcie v rámci ktorej získali investori z Wood SPAC One vo firme 48,5-percentný podiel, informuje Czechcrunch.
Zmena podielov
Vstup na burzu sa teda nebude realizovať tradičným spôsobom, takzvaným IPO procesom, ale prostredníctvom alternatívy Special Purpose Asquisition Company (SPAC). Ide tak vôbec o prvú transakciu tohto druhu v regióne. Noví akcionári za svoj podiel zaplatili 445 miliónov českých korún, čo je v prepočte viac ako 18,6 milióna eur.
Pôvodne mali investori vo firme získať 45-percentný podiel, no hodnota firmy bola nakoniec ocenená na nižšiu sumu. Svoje urobila aj dohoda o tom, že sa o 30 miliónov českých korún zvýši kapitál cieľovej spoločnosti.
Wood SPAC One vznikol na jar minulého roka. Založila ho finančná skupina Wood & Company a pri verejnej ponuke na pražskej burze získal SPAC od viac ako štyroch stoviek investorov celkovo 540 miliónov českých korún, čo je v prepočte viac ako 22,6 milióna eur, informuje E15.
- Čo je SPAC?
SPAC je špecifický typ spoločnosti. Firma, ktorá do schránky vstúpi sa sfúzuje a tým sa „vtiahne“ na burzu. Táto cieľová spoločnosť potom využije peniaze, ktoré boli v SPACu. V prípade, že napríklad do dvoch rokov vhodnú cieľovú spoločnosť SPAC nenájde, vráti investorom peniaze a zanikne. Je to forma verejne obchodovaného private equity fondu s veľmi krátkym investičným obdobím a len jednou transakciou. SPAC sa prvýkrát objavil už v 80. rokoch minulého storočia, ale väčšej popularite sa tešil až v rokoch 2020 a 2021, keď sa okrem iného viezol na vlne prebytku dostupnej hotovosti a rastúcich valuácií.
Súčasní akcionári si predajom svojich podielov medzi sebou rozdelia 207 miliónov českých korún, čo je v prepočte takmer 8,7 milióna eur. Zvyšných 238 miliónov českých korún, teda takmer desať miliónov eur bude využitých na výstavbu nových kamenných prevádzok v rámci Európy, budovanie značky či expanziu na nové trhy.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?