Donášková služba Foodora, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 2021, ukončuje svoju činnosť. Foodora je súčasťou spoločnosti Delivery Hero, svetovej platformy pre lokálne doručovanie a pôsobí v siedmich krajinách Európy – v Rakúsku, Českej republike, Dánsku, Maďarsku, vo Fínsku, v Nórsku a vo Švédsku. Od 1. mája minulého roka vystriedal názov Foodora značku Foodpanda. Cieľom bola transformácia na jednu európsku značku.

Predaj stroskotal

Dôvodom odchodu zo slovenského trhu je zmena investičných priorít spoločnosti. „Ukončenie našich služieb na Slovensku bolo ťažkým rozhodnutím. Po dôkladnej analýze a zvážení sme však presvedčení, že toto rozhodnutie nám umožní presmerovať naše investície do iných krajín s väčšími príležitosťami, čo nám v konečnom dôsledku pomôže na ceste k udržateľnému rastu a dlhodobému úspechu,“ hovorí Pedram Assadi, CEO spoločnosti Delivery Hero Europe.

Spoločnosť tvrdí, že pri vstupe na slovenský trh rýchlo rástla, no náročné makroekonomické prostredie a silná konkurencia znížili šance na udržateľný rast bez značných investícií. Foodora v súčasnosti neplánuje, že by sa na Slovensko neskôr vrátila, no neprestáva analyzovať trhy a ich potenciál.

Podľa informácií TRENDU sa dnes materská spoločnosť Delivery Hero nachádza v šetriacom režime. Dokonca sa vlani v septembri snažila predať svoju ázijskú odnož, čo sa jej však napokon nepodarilo. Nemecký gigant s neznámou treťou stranou rokoval o predaji Foodpandy v Singapure, Malajzii, Thajsku, Kambodži, Mjanmarsku, Laose a na Filipínach, informovalo CNBC.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa