Zatiaľ čo sa v minulosti podnikateľské subjekty pretekali v tom, kto má zelenší marketing, dnes si musia každé vyjadrenie o udržateľnosti dvakrát rozmyslieť.
Pravidlá v oblasti ESG (z anglického Environmental, Social, Governance – environmentálne, sociálne a riadiace štandardy) totiž získali reálne kontúry.
Konkrétne ide najmä o zmeny vo vykazovaní informácií o udržateľnosti podnikov súvisiace s prijatím smernice CSRD (smernica o vykazovaní informácií o udržateľnosti podnikov), ktoré sa do slovenskej legislatívy stihli implementovať novelou zákona o účtovníctve.
Povinnosť vykazovať informácie o udržateľnosti ako súčasť výročnej správy za rok 2024 tak budúci rok čaká banky, zaisťovne a poisťovne a veľké spoločnosti, ktoré sú emitentmi cenných papierov.
V ďalšom roku sa k nim podľa ESG líderky PwC Slovensko Eriky Vitálošovej pridajú všetky veľké spoločnosti, ktoré v predchádzajúcich dvoch účtovných obdobiach splnili minimálne dve z troch zákonnom stanovených podmienok. Konkrétne ide o obrat viac ako 50 miliónov eur, majetok vyšší ako 25 miliónov eur a počet zamestnancov, ktorý je vyšší ako 250.
Základné pravidlá prípravy
Spoločnosti, ktoré do tejto skupiny patria, si podľa odborníčky z PwC Slovensko v rámci prípravy na vykazovanie potrebujú ujasniť, aké významné sú vplyvy ich aktivít na životné prostredie a spoločnosť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?