Nutnosť znížiť emisie už nie je výzvou len pre veľké firmy. Stále viac sa s ňou musia vyrovnávať malé a stredné podniky. „Tlak je v podstate zo všetkých strán,“ vysvetľuje prezident Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory (AHK Slowakei) Peter Lazar. „Je tu stále významný faktor nákladov na energie a zdroje, neustále sprísňovanie environmentálnych predpisov Európskej únie (EÚ) a v neposlednom rade aj rastúce očakávania zákazníkov na nízku uhlíkovú stopu,“ vymenúva faktory, ktoré na firmy vplývajú.

Mnohým malým a stredným podnikom však chýbajú potrebné odborné znalosti o systematickom plánovaní a realizácii dekarbonizačných opatrení. Aj preto členské spoločnosti slovensko-nemeckej iniciatívy #PartnerForSustainability vytvorili s pomocou expertov príručku, ktorej cieľom je pomôcť týmto podnikateľom efektívnejšie zvládnuť proces znižovania uhlíkovej stopy.

Efektívny návod

Pomôcť by im pri tom mal prehľadný proces, ktorý sa začína zisťovaním spôsobu, akým vzniká uhlíková stopa v danej spoločnosti. Ide o prvý krok, v rámci ktorého by sa firmy mali sústrediť nielen na takzvané priame emisie, ktoré produkujú napríklad vykurovaním alebo používaním firemných vozidiel, ale aj na ich nepriamu formu. Ide o emisie, ktoré do ovzdušia vypúšťa tretí subjekt, napríklad dopravca, ktorý im privezie materiál na výrobu produktov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa