Viac ako 350 zamestnancov závodu v Lozorne má istú pracovnú náplň len do konca septembra tohto roku. Čo bude ďalej, zatiaľ nie je jasné. „Môžeme potvrdiť, že jeden zo zákazníkov nepredĺžil obchodný kontrakt so spoločnosťou Adient. Momentálne analyzujeme vzniknutú situáciu a ďalšie možnosti závodu. Žiadne finálne rozhodnutie ešte nepadlo,“ uviedla riaditeľka komunikácie Adient pre regióny Európa a Afrika Claudia Steinhoff.
Podľa informácií TRENDU je v pláne aj prepúšťanie. Ako sa nakoniec spoločnosť rozhodne, bude závisieť od toho, či nájde náhradu za ukončený kontrakt s Volkswagenom. V hre by tak teoreticky mohlo byť aj zavretie celej fabriky.
Celkovo šesť fabrík
Adient na Slovensku zamestnáva celkovo viac ako štyritisíc ľudí. Väčšina pracuje v šiestich výrobných podnikoch. Okrem Lozorna, kde vyrába kompletné sedadlové systémy, má dva závody v Žiline. Jeden na produkciu sedadiel a druhý na textílie.
V Martine Adient produkuje automobilové poťahy a dve výrobné strediská na penové komponenty a kovové časti pre opierky hlavy sú v Lučenci. V Trenčíne má spoločnosť technologické centrum zamerané na kompletný vývoj sedadiel a v Bratislave prevádzkuje vlastné centrum podnikových služieb.
Práce je v regióne dosť
Sedadlá pre SUV modely Volkswagenu bude od konca tohto roku dodávať francúzska Faurecia. Tá už vlani otvorila pri Lozorne nový závod za viac ako dvadsať miliónov eur. V ňom bude takmer 1 300 ľudí kompletizovať a následne v režime just-in-time dodávať sedadlá pre Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7 a Q8,
Vzhľadom na súčasnú situáciu na trhu práce na západnom Slovensku by pre prepustených zamestnancov nemal byť problém nájsť si prácu. Nezamestnanosť v okrese Malacky sa v máji pohybovala len na úrovni 3,5 percenta. Nových kvalifikovaných ľudí so skúsenosťami z automotive výroby hľadajú takmer všetci subdodávatelia vrátane samotnej automobilky Volkswagen.