Donáškové platformy sú na Slovensku čoraz populárnejšie. V čase pandémie zažívajú najväčší boom. Zákazníci sa boja sedieť v reštauráciách alebo food courtoch, radšej volia pohodlnejšie doručenie kuriérom priamo pred dvere. Ideálne ak je donáška bezkontaktná. Spoločnosti začali do svojho portfólia zaraďovať okrem jedla aj tovar z maloobchodnej ponuky. Konkurujú tým veľkým retailovým sieťam, kde na tovar musí zákazník často čakať minimálne niekoľko hodín od potvrdenia a zaplatenia objednávky.
Jednotka na slovenskom trhu
Jednotkou na domácom trhu je stále spoločnosť Bistro.sk. Má najrozšírenejšiu sieť, dosah do regiónov, najviac kuriérov a najširšiu ponuku partnerov. Na krk im ale intenzívne dýchajú severania – spoločnosti Wolt a Bolt. Prvá spomínaná je na Slovensku prítomná viac ako dva roky. Bolt Food viac ako rok a pol.
Do Bratislavy a regiónov prichádzajú nové donášky jedla. Čo na to konkurencia?
„Hoci je Bistro.sk na Slovensku najlepšie, za výraznejšiu konkurenciu považujeme Bolt,“ konštatuje Tomáš Beniak, riaditeľ spoločnosti Wolt Slovensko s tým, že aj Bistro.sk môže ešte prekvapiť. Nedávno platformu od mediálnej firmy Ringier Axel Springer kúpila zahraničná Jus Eat Takeaway, ktorá môže Bistro.sk zmodernizovať a posunúť iným, modernejším smerom.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?