Európsky automobilový priemysel čelí novým výzvam. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Stellantis Carlosa Tavaresa, novozavedené clá na čínske elektromobily môžu zasiahnuť samotný európsky trh, keďže čínske investície začnú prenikať do regiónu. Výsledkom môže byť tlak na zatváranie niektorých lokálnych fabrík.
Dôvodom je, že zavedenie nových ciel zo strany Európskej únie pravdepodobne urýchli investície do čínskych výrobných závodov v Európe, čím sa zvýši už teraz nadmerná výrobná kapacita na európskom trhu. To vytvorí ešte väčší tlak na existujúce európske podniky.
Vďaka silnému zázemiu a ideálnemu výrobnému programu sa slovenský automobilový priemysel pravdepodobne dokáže vyhnúť väčším komplikáciám a z príchodu nových hráčov na trhu by mohol dokonca profitovať.
Čína už klope na dvere
Aj keď pôvodným cieľom európskych politikov bolo zabezpečiť rovnaké podmienky pre domácich výrobcov v konkurencii s čínskymi automobilkami, aktuálne podmienky naopak čoraz viac motivujú čínskych producentov k výstavbe tovární priamo v Európe.
Príkladom je čínsky gigant BYD, ktorý plánuje zriadiť výrobné závody v Maďarsku a Turecku. Nárast prítomnosti čínskych výrobcov v Európe však vyvoláva obavy z nadmernej kapacity a silnejšej konkurencie, ktorá by mohla vytlačiť európskych výrobcov z trhu alebo prinútiť niektoré závody zatvoriť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?