Za rodinou firmou Kellys Bicycles stála dlhé roky najmä snaha bratov Petra a Branislava Divincovcov rozbehnúť nadnárodnú značku s bicyklami. Ešte v 90-tych rokoch obetovali tomuto cieľu takmer všetko úsilie a aj svoje zdroje.
Zásadný zvrat, ako skutočne prekročiť hranice krajiny a tunajšieho stredoeurópskeho trhu, prišiel však až s novým miléniom, keď sa k tvorcom už relatívne známych bicyklov pripojila dvojica podnikateľov z Taiwanu.
Tí do firmy vstúpili aj majetkovo a dali priestor na novú expanziu, ktorá pretrváva až doteraz. Do kariet jej zahrala najnovšie aj samotná doba a boom po bicyklovaní v ostatných rokoch či nové technológie.
Aby značka Kellys v ničom nezaostala a dokázala napredovať aj ďalej, je dnes už v rukách mladšej generácie Divincovcov. Tí sa stihli priučiť biznisu a vidia nové možnosti aj tam, kde si ich otec Peter kedysi ani nepredstavoval vykročiť.
Zvládli všetky výkyvy
O budúcnosti značky dnes v Kellys z pozície výkonného riaditeľa a spolumajiteľa rozhoduje syn Michal Divinec spoločne so sestrou Martinou Joshi. Sestra momentálne nie je v exekutíve spoločnosti, pretože je na materskej dovolenke. Podiely vo firme však naďalej držia aj taiwanskí podnikatelia Chen Hong-Jen a Wu Gwo-Ming.
Dodnes sa slovenskej spoločnosti podarilo vyrobiť a predať viac ako dva milióny bicyklov a napriek náročnej dobe ostatných troch rokov stále napreduje.
„Obdobie posledných troch rokov bolo nanajvýš dynamické. Príchod korony dramaticky zvýšil dopyt po bicykloch, čo na jednej strane malo za následok výrazne silnejšie predaje, na druhej strane však dodávateľské reťazce v pokoronovom období zažili taký veľký nápor, že nasledujúce dva roky bol extrémny nedostatok tovaru,“ naznačuje výkonný riaditeľ M. Divinec.
Podľa neho reakciou na túto situáciu na strane spoločnosti Kellys Bicycles bolo, že firma zvýšila objem objednávaných komponentov, aby mohla vyrábať a na nedostatok bicyklov a elektrobicyklov reagovať.
Dva roky totiž spoločnosť čelila výpadkom dielov do výroby, keď často chýbali čipy pre elektrobicyklové motory a batérie, ale aj jednoduchšie mechanické komponenty ako sú brzdy či komponenty prevodového ústrojenstva.
„Výsledkom tejto situácie bola extrémne fragmentovaná výroba, keď väčšina dielov na niektoré modely prišla na čas, no kvôli chýbajúcemu jednému či dvom dielom sa bicykle či elektrobicykle nemohli zmontovať. Takýto súbor dielov čakajúci na finálnu montáž na sklade veľmi zaťažoval prevádzkové financovanie a vyvíjal tiež tlak na skladovacie priestory,“ potvrdzuje M. Divinec.
Rekord počas pandémie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?