Slovenský e-commerce po troch prudko rastových rokoch poklesol o 13 percent. Aj keď pokles bol očakávaný už na začiatku roka 2022, pod výsledok sa podľa odborníkov podpísali predovšetkým obavy spotrebiteľov. E-commerce zažíva turbulentné časy, no jeho vývoj bude čoraz viac korešpondovať s celkovým vývojom slovenskej ekonomiky. Vyplýva to z analýz nákupného poradcu Heureka.

Sklamanie obchodníkov

Objem online nákupov na Slovensku v roku 2022 dosiahol 1,8 miliardy eur. Objem online nákupov začal výrazne rásť hlavne v roku 2020. Vtedy bol nárast až o 29 percent v porovnaní s rokom 2019. Zásluhu na tom mala pandémia, ktorá veľkú časť obyvateľstva presmerovala do online obchodov.

Tento trend pokračoval aj v roku 2021, keď objem online nákupov opäť narástol oproti predchádzajúcemu roku o 19 percent.
Výsledky za vlaňajšok sú pre niektorých internetových obchodníkov sklamaním. Po dvoch pandemických rokoch výrazného rastu však bola korekcia očakávaná.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa