Trend elektromobility sa nezadržateľne rozbehol a na jazde z kopca ho už nemá čo zastaviť. V súčasnosti je pritom zrejmé, že nový trend bude stáť stovky miliárd eur a svoj diel k tomu najnovšie pridáva aj skupina Daimler.

Klimatický balíček EÚ: zelený revolucionár Timmermans to platiť nebude, my ostatní áno
Na to, aby nemecký koncern, v ktorom je vlajkovou loďou značka Mercedes-Benz, dosiahol svoje ciele už do roku 2030, potrebuje minúť najmenej 42 miliárd eur. Je to účet okrem iného aj za to, aby značka s hviezdou v logu dokázala dobehnúť zmeškané a konkurovať „borcom“ od Tesly.
Budú prepúšťať
Globálne automobilky sa síce môžu odkazovať na ekologické plány a potrebu znižovať uhlíkové emisie, z veľkej časti ide v ich plánoch najmä o boj na trhu. Súťaž o staronovú klientelu sa totiž s nástupom elektromobility začína akoby od začiatku. Značky opäť potrebujú presvedčiť novými produktami a technológiami.

Hoci sa najmä tie etablované spoliehali na lojálnych klientov, elektromobilita zamiešava kartami čoraz viac. A hráčov v poli je pomerne mnoho. Mercedes-Benz nie je výnimkou, hoci ako jeden z mála sa doteraz spoliehal na takmer viacgeneračnú lojálnosť svojich zákazníkov. Dnes mu ale dýcha na krk Tesla či BMW. Aj preto sa potrebuje medzi rokmi 2022 až 2030 reštartovať a minúť takmer 40 miliárd eur.

Ekologické ciele EK navrhované v balíku Fit for 55 sú podľa Volkswagenu dosiahnuteľné
Nemci ale idú do toho po hlave, takpovediac pokerovým žargónom „all in“ a svoje portfólio celé zelektrifikujú. Veria, že pre nich nemá zmysel spoliehať sa na spaľovacie verzie modelov. Či je to správne rozhodnutie, ukáže až čas.
Čítajte ďalej s predplatným TRENDU
Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?