Jej zakladateľ a riaditeľ Patrick Hessel zvažuje dokonca aj vstup na burzu. „Je to štandardná možnosť financovania a chcem byť pripravený aj na túto možnosť v období, keď firma dostatočne narastie,” uviedol  pre TREND P. Hessel. Šancu, že sa tak stane v rokoch 2018 - 2020 odhadol na 15 percent. Podnikateľ v týchto dňoch reprezentuje Slovensko ako národný víťaz v súťaži EY Svetový podnikateľ roka 2015 v Monaku.

Peniaze na rast

Firme sa v ostatných rokoch mimoriadne darí, po získaní referencií od najväčších hráčov v automotive zaznamenala výrazný rast tržieb aj zamestnancov - v porovnaní s rokom 2012 takmer štvornásobný.

Podnikateľ momentálne kombinuje pri financovaní rastu firmy so 400 zamestnancami reinvestície zisku a bankové úvery. Aby dokázal udržať rýchle tempo rastu aj v budúcnosti, hľadá ďalšie možnosti financovania. „Hovoríme o sume vo výške rádovo v jednotkách miliónov,” spresnil výšku potrebnej investície.

O navýšení kapitálu rokuje aj s private equity firmami a veľkými investorskými skupinami. „Hľadáme tiež strategického investora, ktorý by mohol firme priniesť okrem financií aj technológie, prípadne prístup na nové trhy.”

Nová hala

Časť získaných financií chce P. Hessel investovať do automatizácie výroby. Firma c2i dodáva sofistikované dielce z uhlíkových vlákien, napríklad spojlery či air-boxy pre automobilky Porsche, BMW, Bentley či Jaguar, a väčšina z nich je vyrábaná ručne.

Automatizácia výroby by firme priniesla zníženie nákladov a tým aj ceny pre dodávateľov, čo by podľa P. Hessela viedlo k ďalšiemu zvýšeniu dopytu. Peniaze majú ďalej smerovať do výstavby novej haly v Dunajskej Strede, v ktorej sa majú realizovať zákazky pre letecký priemysel.

Firma aktuálne počíta medzi svojich klientov aj firmy Boeing a Airbus. Ako subdodávateľ dodáva do lietadiel týchto gigantov časti vnútorného vybavenia trupu a sedadiel.

Veda a výskum

Do tretice, časť získaných financií chce P. Hessel investovať do vedy a výskumu. „Chceli by sme otvoriť pobočku aj v Nemecku, kde je významný technologický klaster, kde sa realizuje vyspelý výskum a vývoj, ktorý má blízko k automobilovému a leteckému priemyslu. Chceme byť v blízkosti tohto výskumu a v blízkosti odberateľov jeho výsledkov,“ vysvetľuje.

Vstup na burzu je medzi slovenskými spoločnosťami pomerne vzácna udalosť. Slovenská burza prakticky nefunguje, obchodujú sa akcie pár desiatok spoločností v nízkych objemoch a frekvencii. Lepšie sú na tom burzy v okolitých štátoch.

Nedávno úspešne vstúpila na varšavskú a pražskú burzu Kofola, ktorá tam predala 1,5 milióna akcií (7 percent celkového počtu akcií) a získala tak vyše 5 miliónov eur nového kapitálu a ďalších 23 miliónov eur získaných z emisie akcií vyplatila odchádzajúcemu investorovi Enterprise Investors.