Jej dve divízie chcú na šiestich hektároch začať už v lete tohto roka stavať areál so skladom, prekladiskom pozemných, leteckých i námorných zásielok z a do rakúskeho hlavného mesta, značnej časti krajiny i okolitých východoeurópskych krajín a administratívnym zázemím pre túto činnosť.
Do nového areálu sa sústredí prevádzka z doterajších troch malých – už nevyhovujúcich – pracovísk na letisku i vo Viedni a má byť výrazne hospodárnejšia.
Namiesto Schwechatu Bratislava
Pretože spojenie medzi skladom v meste a priestorom pre vykladanie a nakladanie na ploche letiska vo Schwechate bolo zdĺhavé, pred desiatimi rokmi sa v DHL rozhodli pre nezvyčajné a kuriózne riešenie.
Kým lietadlá konkurenčných spoločností UPS, FedEx či TNT zostali nepretržite vo Viedni, zásielky DHL medzi Viedňou a novým hlavným európskym leteckým prekladiskom v Lipsku začali pred desiatimi rokmi pristávať a odlietavať v Bratislave.
Približne dve tretiny kontajnerov, ktoré skoro ráno prileteli z Lipska, okamžite vyložili na kamióny a odviezli do Viedne. Z Bratislavy tam prišli dokonca rýchlejšie než dovtedy zo Schwechatu. Zvyšok zásielok odlietal do Bulharska alebo sa rozvážal po Slovensku, prípadne na Moravu, a neskôr Bulharsko nahradilo Macedónsko. Večer v pracovných dňoch išli zásielky opačným smerom.
DHL, letisko Viedeň Zdroj: Ján Blažej
Bratislava zostáva v hre
Signál z Viedne, že lety do Bratislavy budú pokračovať, letisko M. R. Štefánika určite potešil. Lety so zásielkami DHL predstavujú 90 percent všetkého carga v Bratislave. Jeho objem z roka na rok rastie, na linky bolo treba nasadiť väčšie lietadlá.
Smerovanie liniek však nebude závisieť od oboch divízií UPS, ktoré v Schwechate investujú, ale od divízie, ktorá má na starosti leteckú dopravu. Tá robí presuny podľa aktuálnej situácie. Lety zo Sofie do Lipska mali kedysi medzipristátie v Bratislave, v ostatnom čase pristávajú v Ostrave.