Segment rastúcich bicyklov nepatrí k cyklistickému mainstreamu, no v posledných rokoch ho začínajú vyhľadávať predovšetkým rodičia, ktorí nechcú každú chvíľu investovať do nového bicykla svojho dieťaťa. Koncept rastúceho bicykla stavia na možnosti upraviť jeho veľkosť podľa toho, kto na ňom bude práve jazdiť a aké sú jeho výškové parametre či ergonómia.
Na európskom trhu sú už istý čas rastúce bicykle pre deti. O niečo menej známe sú však transgeneračné rastúce bicykle, ktoré by mohli používať viacerí členovia rodiny. Ich bonusom je, že na nich môže jazdiť dieťa aj dospelý. V tomto prípade získava rastúci bicykel širší rozmer a špecifická je aj cieľová skupina. Detské rastúce bicykle sú určené spravidla pre deti v predškolskom veku. Transgeneračné rastúce bicykle cielia z logických dôvodov na staršie deti a súčasne na dospelých.
Prvý transgeneračný
V rokoch 2021 a 2022 bol súčasťou slovenského pavilónu na Expo 2020 v Dubaji aj bicykel Sharvan. V pozadí firmy Project M1, ktorá naň vlastní patent, stojí východoslovenská skupina podnikov LPH, ktorá má svoje závody vo Vranove nad Topľou, v Poprade a v Prešove. Spoločnosť sa sústreďuje na výrobu plastových a kovových komponentov, ktorých odberateľmi sú aj známe svetové automobilky. „Chýbal nám produkt pre koncového zákazníka a zároveň som v tom čase hľadal mobilný prostriedok pre svojho sedemročného syna,“ vysvetľuje Dušan Manduľák, ktorý stojí na čele tímu Project M1 a je aj autorom nápadu.
Firma vyvinula bicykel, ktorý chce byť spoločným bicyklom pre celú rodinu. Kombinuje v sebe dva atribúty – je to totiž rastúci a zároveň skladací bicykel. D. Manduľák vyzdvihuje aj možnosť si bicykel personalizovať podľa vlastného estetického cítenia, a to s využitím krytov rôznych farieb a motívov. Vývojový tím vytušil, že ide viac menej o neprebádaný segment.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?