Posledné továrne obuvníckej spoločnosti vyrábali ani nie desať percent z celkového množstva ikonického produktu, podotýka spravodajský portál CBS s tým, že Crocs iba jednoducho prenecháva ich produkciu tretím stranám a likviduje výrobu vo vlastných výrobných zariadeniach.

„Crocs bude aj naďalej inovovať, navrhovať a vyrábať najpohodlnejšie topánky na planéte,“ uviedla spoločnosť a dodala, že vďaka outsourcingu racionalizuje podnikanie. Očakáva sa, že zároveň zvýši výrobné kapacity aj výnosy a zníži náklady.

Väčšina je z Číny a Vietnamu

Outsourcing je najmä v prípade odevných podnikov bežnou obchodnou stratégiou, podotýka CBS. Aj v súčasnosti už okolo 60 percent zo všetkej obuvi značky Crocs vyrábajú dve továrne v Číne a Vietname.

Spoločnosti, ktoré prevádzkujú vlastné firemné továrne, sú však schopné lepšie monitorovať kvalitu výrobkov a meniť ponuku na základe dopytu, poukazuje portál Fast Company.

Súčasťou reformnej stratégie firmy, s ktorou začali už v roku 2014, je aj 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa