Po tom, ako po ani nie troch rokoch opúšťa slovenský trh britská sieť kaviarní Costa Coffee, ohlásila problémy aj rakúska Coffeeshop Company. Obe pôsobia v štyroch krajinách strednej Európy, vo všetkých na franšízovom princípe. Ich pôvodný cieľ bol rozvíjať prevažne franšízy, o tie bol v strednej Európe najväčší záujem. V súčasnosti majú trochu iné plány. Zmenila ich koronakríza.
Spomedzi Maďarska, Česka a Poľska zasiahla pandémia jedine podnikanie slovenských franšízistov, a to navyše veľmi výrazne.
Top udalosti v retaili a gastre: Ďalšia kaviarenská sieť má problémy. Výpredaje do jesene?
Tatry pred kaviarňami
Aktuálne má značka 14 fungujúcich kaviarní. Peter Ondrej, hlavný manažér prevádzok na Slovensku, v Česku, v Maďarsku a Poľsku potvrdil, že najväčším problémom bola slabá pomoc od štátu. „Na Slovensku bola podpora pre gastrosektor, a podotýkam, že nielen preň, najslabšia spomedzi všetkých krajín, v ktorých kaviarne prevádzkujeme. Ďalším problémom bola zlá komunikácia s prenajímateľmi priestorov,“ vysvetľuje TRENDU. Preto museli niekoľkým majiteľom franšízových pobočiek vypovedať zmluvu. V bratislavských obchodných centrách Avion, Eurovea ani Central už tieto kaviarne nenájdete.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?