Aktuálne sa Číňania rozhodli skopírovať obchod nemeckého predajcu drogérie.
V meste Šen-jang na severovýchode krajiny sa nachádza v obchodnom centre drogéria DM drogerie markt, ktorá je v Európe v podobných nákupných komplexoch bežne viditeľná. V Číne však nemecká sieť svoju pobočku neotvorila, domáci predajca ju jednoducho ukradol. A logo na predajni je na nerozoznanie od originálu.
Slogan nemeckej firmy „Tu som človekom, tu nakupujem,“ svieti dokonca v nemčine na výklade obchodu, informoval portál nemeckého ekonomického časopisu Wirtschaftswoche.
„V Číne neprevádzkujeme žiadny obchod,“ povedal denníku generálny riaditeľ DM Erich Harsch. A žiadnej spoločnosti v najľudnatejšej krajine sveta neposkytli ani súhlas na používanie jej mena či loga. Ako a či budú Nemci proti čínskemu plagiátorovi postupovať zatiaľ nie je jasné.
V poslednom čase sa objavilo hneď niekoľko podobných prípadov. V auguste Číňania taktiež skopírovali celú spoločnosť. Jedna leasingová firma z mesta Šen-čen si zvolila identický názov s rovnakým fontom ako investičná banka Goldman Sachs.
V júli sa v čínskych kinách objavil animovaný film Autoboti, ktorý akoby z oka vypadol Autám amerického štúdia Pixar. Na jeseň minulého roka zas bola krajina vo svete na posmech, keď tamojšia automobilka Landwind predstavila model X7, ktorý bol dokonalou kópiou populárneho crossoveru Range Rover Evoque.