Colné obmedzenia na dovoz elektrických vozidiel z Číny do Európskej únie zrejme nebudú stačiť.  Čínski výrobcovia si totiž hľadajú nové spôsoby, ako zvýšiť trhové podiely v EÚ a vyhnúť sa novým prirážkam.

Aktuálne presúvajú pozornosť na hybridné modely. To poukázalo aj na nedokonalosť obmedzení v obchodnej politike EÚ, ktorej cieľom je ochrániť automobilový priemysel pred prílevom subvencovaných čínskych elektromobilov.

Rastúci export hybridov

Čínski automobiloví výrobcovia, vrátane popredných značiek ako BYD, zvyšujú export hybridných vozidiel do Európy. Využívajú pritom fakt, že nové clá na elektromobily, ktoré môžu dosiahnuť až 45 percent, sa na hybridy nevzťahujú.

Odborníci predpovedajú, že export hybridov z Číny do Európy vzrastie tento rok až o pätinu, pričom v roku 2025 sa očakáva ešte vyšší rast. Pre čínske automobilky to je win-win situácia, keďže dopyt po hybridoch v EÚ je vyšší než po čisto elektrických verziách.

V období od júla do októbra 2024 export hybridov do Európy vzrástol dokonca trojnásobne v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2023, uvádza Čínska asociácia výrobcov osobných automobilov.

Priestor pre širšiu expanziu pretrváva, keďže hybridy tvorili v tomto období len asi 18 percent z celkového počtu vozidiel dodaných do Európy. Aj to je však nárast oproti asi deviatim percentám na začiatku roka. Naopak, podiel dodávok elektromobilov mierne klesol zo 62 na zhruba 58 percent.

Dopyt určuje hru

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa