Podľa dát Eurostatu až deväť z desiatich Európanov vo veku 16 až 74 rokov používa internet a až tri štvrtiny z nich si kúpilo cez internet tovar alebo služby na súkromné účely. Viac ako polovica Európanov si cez internet kupuje aj dovolenky. Ide o trend, ktorý neustále rastie a zmenu zákazníckeho správania si už všimli aj cestovné kancelárie.
Rast online nákupov
Online nakupovaniu výrazne pomohla pandémia, ktorá svojím spôsobom donútila nakupovať cez internet aj ľudí, ktorí sa dovtedy tomu z rôznych dôvodov vyhýbali. Podiel online nakupovania v EÚ na celkovom objeme nákupov v porovnaní s rokom 2020 vzrástol o jeden percentuálny a oproti roku 2016 až o 11 percentuálnych bodov, hovoria dáta Eurostatu z vlaňajška. Stále platí, že túto formu nákupov majú najmenej v obľube seniori, no aj tí vďaka pandémii vo väčšej miere začínajú prichádzať na množstvo benefitov s ním spojených.
„Nákupné správanie zákazníkov sa mení z roka na rok a s neustálym vývojom digitalizácie a uľahčovania nákupu prostredníctvom webových portálov sa táto forma predaja stáva čoraz populárnejšia,“ hovorí pre TREND Alica Šipošová, hovorkyňa cestovnej kancelárie Kartago Tours.
Letná dovolenka na vlastnú päsť? Tieto aplikácie by vám vo vašom smartfóne nemali chýbať
Veľký vplyv na rastúci počet nákupov dovoleniek cez internet majú aj sociálne médiá. Instagram, facebook či rôzne ďalšie platformy umožňujú zákazníkom prezerať si fotografie či videá, ktoré často predstavujú dôležitú inšpiráciu pred nákupom dovolenky. Hlavnou výhodou nákupu dovolenky online je šetrenie času, komfort a v neposlednom rade možnosť porovnávania či prezerania rôznych recenzií.
Státisícové investície
Cestovné kancelárie sa zhodujú, že aj napriek rastúcemu počtu klientov, ktorí kupujú dovolenky cez internet je predaj cez kamenné pobočky stále mimoriadne dôležitý a má svoj typ klientely. V cestovných kanceláriách je osobný predaj stále dominantný.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?