Od februára tohto roku platí aj na Slovensku európska smernica, ktorá upravuje mzdy vodičom v medzinárodnej nákladnej doprave. O čo ide a ako sa to dotkne slovenských dopravných firiem?

Kombinácia miezd a rastúce náklady

Vo februári vstúpila do platnosti nová smernica o vysielaní zamestnancov v odvetví cestnej dopravy, takzvaná Lex Specialis. Všetko stojí a padá na rešpektovaní minimálnej mzdy v krajine, do ktorej dopravná firma kamionistu vysiela. Zjednodušene povedané, ak napríklad vodič pracujúci pre slovenskú firmu ide s kamiónom do Nemecka, tak za čas, ktorý strávi v Nemecku, musí dostať aspoň minimálnu nemeckú mzdu. Keďže tá je vyššia, ako mzda na Slovensku, mal by ju slovenský dopravca vodičovi aspoň dorovnať.

Toto opatrenie sa týka vodiča len vtedy, ak spĺňa podmienku vyslania, teda realizuje takzvanú kabotážnu alebo treťoštátnu prepravu. Čo to znamená?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa