Boeing tiež povedal, že problémy s MAX odkroja 5,6 miliardy dolárov z jeho tržieb a príjmov pred zdanením. Spoločnosť so sídlom v Chicagu ďalej uviedla, že tieto výpočty sú založené na predpoklade, že regulačné úrady začnú s procesom schvaľovania návratu tohto lietadla na oblohu začiatkom 4. štvrťroka. To je ale skôr, ako očakávajú niektorí analytici.

Boeing tiež zvýšil svoj odhad výrobných nákladov na stroje MAX o 1,7 miliardy dolárov, pretože obmedzenie produkcie bude trvať dlhšie, než odhadoval.

Koncern stále pracuje na zafixovaní softvéru na riadenie letu. Práve ten zrejme zohral úlohu pri haváriách lietadiel, ktoré patrili spoločnostiam Ethiopian Airlines a Lion Air, a pri ktorých zahynulo 346 ľudí.

Po marcovej havárii Ethiopian Airlines regulačné úrady nariadili uzemnenie modelov MAX a Boeing zastavil dodávky nových strojov klientom. Suma 4,9 miliardy dolárov na kompenzácie nezahŕňa náklady na desiatky súdnych sporov. Boeing si tento týždeň najal odborníka na odškodnenie obetí, ktorý dohliadal na fond pomoci vo výške 50 miliónov dolárov pre rodiny.

A suma - 5,6 miliardy dolárov z tržieb a zisku pred zdanením predstavuje viac ako polovicu vlaňajšieho zisku Boeingu, ktorý dosiahol 10,5 miliardy dolárov. Napriek uzemneniu Boeing pokračuje vo výrobe modelov MAX, aj keď ju od apríla znížil na 42 z 52 lietadiel za mesiac.

Spoločnosť predpokladá, že v roku 2020 ju bude môcť postupne zvýšiť na 57 za mesiac. Boeing odovzdal klientom menej ako 400 lietadiel MAX, ale má objednávky na ďalších zhruba 4 500.